Skin ADV

fre
À propos de   |   Newsletter
Demand & Supply Chain Management Evolution


Supply Chain Sujets

Sujets > English > Sales & Operations Planning (S&OP)  

Sales & Operations Planning (S&OP)

Le Point de Vue de Quintiq


Sales and operations planning (S&OP) is a critical part of any business. Done right, it can provide a significant competitive advantage for any organization. Yet many companies are struggling to realize the full value from their S&OP process.

At its core, S&OP is a business process that links your supply chain to your business strategy. It provides a snapshot of your sales, inventory and supply plan today; and where they stand in relation to your annual operating plan and budget targets.

S&OP informs you of the differences between these plans and provides you with scenarios that help you decide the best way of closing the gaps.

To find out if you have gaps in your S&OP process, here are three questions you need to ask:
1. Is your organization working off the same plan?
2. Is your volume plan integrated with your revenue plan?
3. Is your supply plan linked to your operational plan?

Click below to expand each question

 


plus d'informations >>
(lien externe)




-------------------------------------
Voulez-vous ajouter votre point de vue sur ce sujet?
Contacter SCM Portal à info@scm-portal.net



--------------------------

Veuillez trouver ci-après quelques documents d'intérêt liés au "Sales & Operations Planning (S&OP)". Pour raffiner cette recherche, veuillez sélectionner ou modifier votre langue d'intérêt.


Filtre des Langues

1 - 5 sur 154
Pages (31)  [  1  2  3  4  5    >  >> ]

DOCUMENTS
 
Cost reduction is key, but so is lead time reduction, improved production scheduling, supply chain visibility and more.
 

Automating the creation of attribute-based forecasts at the SKU level is called proportional profile planning. From storage capacity options in laptop computers to diameters of PVC...


Learn how business managers can use optimization to make decisions and provide significant impact on the bottom line.


Merchandise allocation is a crucial competency for all retail business models. Allocators face a unique challenge: can you place every single item in the best possible retail...


Despite strict government regulations, labor laws and fatigue risk management principles, ATCO fatigue remains a significant hazard. A big part of the problem lies in ATCO...



1 - 5 sur 154
Pages (31)  [  1  2  3  4  5    >  >> ]



 
           Circular Economy     Industry 4.0     Blockchain 

     Internet of Things     Omni Channel 


Join us on


Actualités et Tendances
 

Dernière mise à jour 5 Juin 2019
Employment growth supports improvement in business conditions
   Source: Markit France Manufacturing PMI ®  -  IHS Markit
France 


Préparation de commandes multi-clients et optimisation logistique

Soucieux de garder un avantage concurrentiel, les prestataires logistiques et les détaillants automatisent la préparation des commandes (picking) en entrepôt à l'aide de toute une s&eacu...

   

Formation
 

Agenda Local et Régional
 


Ressources
 
TRIUMPH: Triumph fait confiance au «Silo Sharing»: trois différents systèmes de stockage cohabitent sous le même toit

CENTRE DE DISTRIBUTION À WIENER NEUTSTADTTriumph International fit ses débuts en tant que modeste fabricant de corsets pour devenir en plus de 100 ans une entreprise multinationale avec 43 000 employé...

Les dividendes d'une collaboration entre la fonction Finance et la fonction Approvisionnement

CFO Research Services a réalisé une étude auprès de cadres supérieurs de la finance en Amérique du Nord, en Europe et en Asie, sur l’évolution du rôle des Acha...


Agenda International